План роботи МО

План роботи РМО на 2012-2013 навчальний рік.



План роботи МО на 2011-2012 навчальний рік. 

I. Вступ

1.1. Аналіз роботи районного методичного об’єднання вчителів іноземних мов Гадяцького району за 2010-2011 навчальний рік

          Згідно закону України «Про загальну середню освіту» та Положеннями про Гадяцький науково-методичний центр та про методичні об’єднання, районне методичне об’єднання  вчителів іноземних мов проводить свою діяльність з метою координації творчого потенціалу учителів для вирішення актуальних проблем методики викладання навчальних предметів (англійської та німецької мов).
МО налічує _54_учителів . Це досвідчені фахівці та молоді учителі.
Вчителі вищої категорії _16_
Вчителі першої категорії _11_
Вчителі другої категорії _9_
Спеціалісти _12_
Мають звання «Старший вчитель» __3__
Мають звання «Методист» __1__

У 2010-2011 навчальному році методичне об’єднання  працювало над проблемою "Підвищення якості освіти через оптимальне поєднання традиційних та нових технологій  та забезпечення сприятливих умов  для підвищення кваліфікації вчителів".  
Напрямками роботи МО були:

·        діагностика утруднень учителів;
·        інформаційне забезпечення викладання предмета;
·        виявлення творчо працюючих учителів;
·        вивчення теоретичних питань методики викладання та ознайомлення з методикою  нових технологій та оволодіння ними.
·        методична допомога учителям;
·        вибір форм підвищення кваліфікації  на основі аналізу потреб;
·        розробка основних напрямів і  форм активізації  пізнавальної , науково-практичної діяльності учнів у позаурочний час ( олімпіади, конкурси, предметний тиждень, робота євроклубів);
·        здійснення моніторингу ефективної діяльності членів МО;
·         удосконалення педмайстерності  членів  МО.
Робота методобєднання велася згідно затвердженого плану на рік.
  •      За 2010-2011 навчальний рік було проведено 3  засідання методичного об’єднання : перед початком навчального року -27 серпня 2010 року, під час зимових канікул - 5 січня 2011 року та під час весняних канікул - 22 березня 2011року.
-        На першому засіданні  було оприлюднене положення про створення Гадяцького науково-методичного центру, шляхом голосування обрано голову РМО, вчителі були ознайомленні з методичними рекомендаціями викладання  іноземних мов у новому навчальному році, особлива увага була звернена на ведення шкільної документації;
-        Друге засідання було присвячене підведенню підсумків першого півріччя, участі в шкільних та районних олімпіадах, конкурсі МАН та «Гринвіч». Вчителі довідалися про останні новини з курсової перепідготовки при Полтавському обласному інституті післядипломної педагогічної освіти та про нові конкурси для тих, хто вивчає та викладає англійську мову;
-        Під час третього засідання вчителі ознайомилися з методичними рекомендаціями Міністерства Освіти України та Полтавського інститут післядипломної освіти щодо порядку закінчення навчального року та проведення державної підсумкової атестації у 4, 9 11 класах та контрольних робіт у 5- 8 класах. Було заслухано презентації вчителів, що атестуються на вищу кваліфікаційну категорію чи її підтвердження:
1. Чижевська Наталія Іванівна - ГСШ №3,
2. Крат Наталія Олексіївна - Гадяцька Гімназія
3. Волошина Алла Олександрівна - Гадяцька Гімназія.
        У жовтні 2010 року було започатковано блог районного методичного об’єднання вчителів англійської мови  http://englishmetod.blogspot.com, протягом всього навчального року 2010- 2011 року проводилася постійна робота над його поповненням. Блог методичного об’єднання став  справжнім помічником та надійним джерелом інформації для вчителів іноземної мови всього району. За 10 місяців існування віртуального помічника його проглянуло більше 4000 українських відвідувачів та близько 500 іноземних користувачів всесвітньою мережею.  На сторінках блогу висвітлювалися поточні новини для вчителів, оголошення про різноманітні конкурси, семінари, вебінари та он-лайн курси, як для педагогів так і для учнів (наприклад конкурси «Грінвіч», «Пазл»- для учнів та «Maskie» «TEA», конкурс педагогічної майстерності «Учитель року»- для вчителів), подавалася ґрунтовна інформація про типи завдань для олімпіад з іноземної мови та конкурсу-робіт МАН, а після закінчення чергового етапу оголошувалися імена переможців та їх вчителів. Разом з фотографіями та робочими матеріалами висвітлювалася робота всіх семінарів, тренінгів та засідань методичного об’єднання, які відбувалися в районі. Вважаємо цінною була інформація у розділі «З досвіду колег», де були виставлені презентації педагогічного досвіду вчителів, що атестувалися, деякі новини від вчителів з різних областей України та з-за кордону;

        На базі Гадяцької спеціалізованої школи І-ІІІ ступенів №4  на початку навчального року було відкрито   ресурсний центр для вчителів англійської мови. Матеріалами центру користуються не лише вчителі, а навіть учні, як у справжній англійській бібліотеці вони беруть додому різноманітні книги, посібники, флеш-картки та ігри.  База даного центру постійно поповнюються за рахунок гранту американської організації IREX, який отримала випускниця програми ТЕА, вчитель англійської мови Шаманська Р.М. Вже було закуплено близько 500 книг та різноманітних дисків, посібників з методики викладання, американознавства, книг для читання та навчальних підручників. Кожного разу, коли семінари чи засідання методичного об’єднання проводяться у ГСШ №4, вчителі мають можливість ознайомитися з матеріалами центру. Була, навіть, висунута ідея щодо створення розмовного клубу для вчителів. Одне із засідань якого було присвячене традиціям святкування Хеллоуїна. 

        Для підвищення свого фахового рівня вчителі району мають брати  участь у різноманітних семінарах та тренінгах. Останнім часом стало популярним бути учасниками вебінарів та он-лайн конференцій, які вимагають лише якісного Інтернет-зв’язку та бажання вчитися. Так, з листопада по квітень проходила серія з 10 вебінарів, які організовувало Бюро з питань вивчення та викладання англійської мови у Вашингтоні. Презентерами на даних віртуальних семінарах були кращі освітяни всього світу.  Теми вебінарів були різноманітні: «Розвиток навичок аудіювання», «Методика роботи з молодшими школярами», «Розвиток критичного мислення», «Використання комп’ютерних технологій при вивченні англійської мови», «Менеджмент та управління у класі», «10 кращих методик для викладання англійської мови» та інші. Р.М.Шаманська (ГСШ №4) була присутня на всіх вебінарах даної серії і отримала електронний сертифікат, що підтверджує її участь у програмі «Shaping the way we teach English». Була вона також присутня і на віртуальній конференції, що відбувалася у Брайтоні, Великобританія.
-А вчителі Гадяцької Гімназії – Шаманська О.М. та Демченко Н.Г. протягом 3 місяців навчалися на он-лайн курсах Британської Ради ЕТТО – «Викладання англійської мови у початковій школі». Вони освоїли 6 модулів, виконували домашні завдання, писали ессе та спілкувалися з колегами з різних куточків України.
Було проведено ряд семінарів та тренінгів для вчителів району та міста. Деякі вчителі брали участь у всеукраїнських конференціях та семінарах.  

ДАТА
ОСОБИ
МІСЦЕ
НАЗВА
ОПИС
1
22 вересня 2010
ГСШ№4 Р.М. Шаманська
ГСШ №4
Обласний семінар"Реалізація програми Intel "Навчання для майбутнього" у закладах освіти районів (міст): стан, проблеми, перспективи".
Вчителька виступила з доповіддю з власного досвіду «Використання веб-технологій при викладанні англійської мови, як спосіб підвищення мотивації учнів до навчання ». Вона розповіла про запровадження роботи в блогами, вікі-сторінками, та іншими он-лайн матеріалами під час навчання.

2
25-26 вересня 2010
ГСШ№4 Р.М. Шаманська
Місто Київ (Пуща Лісна)
Семінар для випускників програми ТЕА
 Семінар був організований українським представництвом американської організації Айрекс - IREX, яка спонсорується урядом США. 38 вчителів з різних міст України зібралися на семінар, де розглядалися питання з використання комунікативних технології та веб-технологій при вивченні англійської мови.Тренерами на цьому семінарі були Ніна Люлькун, Френціс Вестбрук та Томас Таскер
3
27 жовтня 2010
Організатор Шаманська Р.М. – присутніх 17 вчителів
ГСШ №4
Районний семінар для вчителів англійської мови "Навчання аудіювання та усному мовленню за допомогою веб-технологій"
Даний семінар-тренінг проходив у рамках реалізації гранту американської організації IREX, що фінансується урядом США. Під час роботи у комп’ютерному класі, вчителі ознайомилися з різноманітними сайтами, які розвивають навички аудіювання учнів. Пізніше відбулося перше засідання розмовного клубу «Традиції Хеллоуїна» 
4
9 грудня 2010
Шаманська Р.М.
Посольство США в Україні
Презентація педагогічного досвіду та участі у міжнародних програмах для фіналістів програми ТЕА

5
22 грудня 2010
Чижевська Н.І.,
Хируненко В.В. ,
Ткачова О.С.
Данченко С.А.
ГСШ №3
Районний семінар "Інтерактивні технології навчання учнів англійської мови для розвитку критичного мислення".
9.00 – 9.30 - відкриття семінару, вступне слово Мирошниченко Н.М., методист Гадяцького РМЦ
9.30 – 11.00- фрагменти уроків з англійської мови з використанням інтерактивних технологій для розвитку критичного мислення учнів:
Чижевська Н.І.(11кл),
Хируненко В.В. (9-Акл),
Ткачова О.С. (6-Акл) -
 
вчителі англійської мови.

11.00-11.30- обговорення уроків, виступ заступника директора з навчально-виховної
роботи Данченко С.А.

11.30 – 12.00- участь школи в міжнародних проектах IEARN «Обмін листівками»» «Листування з ровесниками з Японії» «Моя школа, твоя школа»

12.0 – 12.30 - Підбиття підсумків семінару.
Рекомендації семінару. 
6
4 січня 2011
Шаманська Р.М , випускники програми ТЕА + 21 вчитель
ГСШ №4
Методика викладання англійської мови для учнів початкової школи
Даний тренінг був одним із запланованих навчальних семінарів, він проходив у рамках реалізації гранту міжнародної організації IREX, що фінансується Урядом Сполучених Штатів. Презентерами на даному тренінгу були випускники програми ТЕА- 2008, вчителі англійської мови Красилова Ніна Володимирівна з Путивльської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів №1 та Павленко Тетяна Степанівна з Корсунь-Шевченківської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів №2.
7
16 лютого 2011
Волошина А.О.
Розбишівська ЗОШ
«Методична мозаїка вчителя німецької мови»
Під час семінару була організована екскурсія по школі німецькою мовою, діти представили свої проекти, які були виконані на уроках іноземної мови. Вчитель Волошина А.О. показала відкритий урок з німецької мови «Мистецтво. Відвідування галереї Дрездена». Заключним акордом став «Віденський бал», присвячений Дню Закоханих.
8
16 березня 2011
Ткачова О.С.
ГСШ №3
Виховний захід «Свята весни в Європі»
Під час виховного заходу учні 6 класу у хронологічному порядку розповіли про всі весняні свята та традиції їх святкування у країнах Європи. Робочими мовами свята були українська, англійська, французька, мова пісні та танцю. Майже всі розповіді супроводжувалися відео сюжетами та презентаціями. 
9
13-15 квітня
Шаманська Р.М
Житомирський педагогічний університет
Конференція ТЕСОЛ –Україна (Всесвітня асоціація вчителів англійської
мови )
Протягом 3-денної конференції вчитель була присутня на презентаціях та лекціях провідних освітян України, Британії, США та Китаю. Сама проводила тренінг «Розвиток навичок письма за допомогою веб-технологій»

·        Протягом 2010-2011 навчального року учні нашого міста та району брали участь у різноманітних конкурсах та олімпіадах.
-        Районна олімпіада з англійської мови відбувалася 13 листопада, а з німецької мови 21 листопада  у Гадяцькій Гімназії. Традиційно олімпіади складалися з 3 турів: аудіювання, письмо та усне мовлення. Переможці районної олімпіади представляли Гадяцький район на обласному етапі.
-        17 грудня відбувся останній етап у роботі секцій МАН - захист науково-дослідницьких робіт Малої Академії наук України.
У секції англійської мови у цьому році було представлено 6 робіт.
-        14 учнів Гадяцьких шкіл взяли участь у Програмі обміну майбутніх лідерів - FLEX, яка фінансується урядом Сполучених Штатів.
-        2 грудня, 472 учня нашого району взяли участь у першому всеукраїнському конкурсі з англійської мови "Гринвіч"!  

-        З 14 по 25 лютого близько 20 учнів старших класів ГСШ №3 та ГСШ №4 брали участь у конкурсі ессе, який організовували волонтери Корпусу Миру
-        Учні Гадяцької спеціалізованої школи І-ІІІ ступенів №3 брали участь у Всеукраїнській грі з англійської мови «ПАЗЛ»
-        Учні Гадяцької спеціалізованої школи І-ІІІ ступенів №4 надіслали свої презентації про школу  на участь у конкурсі газети «English»  та видавництва Longman
Особливо важливим вважаємо участь членів методичного об’єднання у конкурсах, що проводяться Відділом Освіти та Представництвами різних країн.
        Голова РМО Руслана Миколаївна Шаманська у 2008 році стала одним з восьми національних переможців програми для вчителів Євразії та Східної Азії - ТЕА - Премії за досягнення у викладанні. Вона провела 7 тижнів у США, де навчалася в Університеті Алабами та проходила практику у Вищій школі Бакхорн. У серпні 2010 року, як випускник програми вона отримала грант на відкриття ресурсного центру для вчителів англійської мови на базі Гадяцької спеціалізованої школи І-ІІІ ступенів №4. 
        Вчитель Шаманська Р.М. подавала заявку на участь у програмі стипендій ім. Едмунда С. Маскі (Muskie), яка  є програмою Бюро у справах освіти та культури Державного департаменту США та адмініструється Радою міжнародних наукових досліджень та обмінів (IREX). Програма ім. Мuskie надає можливості навчання в університетах США для отримання ступеню магістра громадянам Азербайджану, Білорусі, Вірменії, Грузії, Казахстану, Киргизстану, Молдови, Росії, Таджикистану, Туркменістану, України та Узбекистану.
        З 14 по 16 грудня вчителі німецької мови  Розбишівської ЗОШ Волошина Алла Олександрівна та  Петрівсько-Роменської загальноосвітньої  школи І-ІІІ ступенів Лиходій Наталія Григорівна брали участь у районному конкурсі педагогічної майстерності "Вчитель року-2010".  Переможцем стала Волошина А.О.
        Відбулося дві зустрічі голів  районних методичних об’єднань з директором науково-методичного центру Смірновою Тетяною Юріївною  (28 жовтня та 27 грудня)
        17 січня методист НМЦ Мирошниченко Надія Миколаївна та голова районного методичного об’єднання Шаманська Руслана Миколаївна були запрошені до Полтавського обласного інституту післядипломної педагогічної освіти на зустріч з представниками Харківського регіонального центру оцінювання якості освіти.

 1.2. Науково-методична проблема освітніх закладів району на 2011/2012 навчальний рік

«Розвиток індивідуальних здібностей учнів як складова реалізації особистісно-орієнтованого навчання та виховання».
        
Напрямки реалізації:
1.      Підвищення      якості      навчально-виховного       процесу     шляхом
упровадження інформаційно-комунікаційних технологій;
2.     Реалізація здоровязберігаючих технологій;
3.     Формування   моделі   випускника:   лідера,   освіченої    конкурентно-
спроможної особистості.

1.3. Пріоритетні напрями та завдання роботи
у 2011/2012 навчальному році

     Завдання роботи та пріоритетні напрями роботи вчителів іноземних мов визначені в рекомендаціях МОНУ "Про вивчення іноземних мов  у 2011-2012 н.р.". При цьому необхідно звернути увагу     на зміни   у плануванні навчального матеріалу для 11 класу відповідно до «Програми для загальноосвітніх навчальних закладів. 10-11 класи. Іноземна мова. Рівень стандарту, академічний рівень, профільний рівень»  та  «Програми для спеціалізованих шкіл з поглибленим вивченням іноземних мов. 1-11 класи.» (вид-во «Поліграфкнига, Київ, 2010).
           Важливою   є підготовка учнів до зовнішнього незалежного оцінювання, тому потрібно більше часу виділяти на тестові завдання у старших класах, використовуючи при цьому автентичні навчальні матеріали, нові інформаційні технологіі.
      Новий державний стандарт для початкової школи передбачає обовязкове вивчення іноземної мови у першому класі загальноосвітніх навчальних заклаів з 1-ого вересня 2012 р.  Необхідно вже зараз розпочати  роботу по навчально-методичному забезпеченню викладання іноземної мови у першому класі.
      Всім вчителям  іноземної мови слід включити заходи щодо використання Європейського мовного портфоліо у навчально-виховному процесі з іноземної мови як ефективної технології, що  допомагає  планувати власну навчальну діяльність з предмета, розвинути в учнів здатність до самооцінювання в іншомовному навчанні.
     Учителям МО слід залучати учнів і до дослідницької роботи в МАН., яка є одним із напрямків, що реалізують особистісно-орієнтованого підхід до навчання.
Для успішного вирішення вказаних питань увага учителів буде звернута  на:

·                    належне знання пояснювальних записок та змісту програм;

·                    знання загальних критеріїв оцінювання навчальних досягнень учнів;

·                    вивчення досвіду кращих учителів району;

·                    знання вимог до уроку;

·                    підготовку матеріалів  до атестації;

·                    підготовку учнів до участі олімпіадах та  роботі МАН;

·                   взаємовідвідування та аналіз уроків колег , самоаналіз ,надання методичної допомоги молодим учителям;
·                   широке впровадження в роботу педагогів інформаційно-комунікаційних технологій

·                   забезпечення реалізації здоровязберігаючих технологій



II. Підвищення кваліфікації
учителів і організація самоосвіти.

1.     З метою підвищення науково-теоретичного та методичного рівня учителів  планується  провести 4  засідання МО (під час літніх, осінніх, зимових та весняних канікул ),  та 2 семінари.
·        Районний семінар-практикум вчителів іноземної мови «Участь у міжнародних проектах як один із шляхів підвищення мотивації учнів до вивчення іноземної мови»  буде проведений на базі Гадяцької гімназії ім. Олени Пчілки у вересні 2011.
·        Тематичний семінар учителів іноземної мови «Методична мозаїка вчителів, що атестуються» на базі Гадяцької  СШ І-ІІІ ст. № 4 у листопаді 2011.
2.      З метою підвищення кваліфікації учителям необхідно  своєчасно проходити курсову перепідготовку за фахом та заслуховувати звіт про неї на засіданнях МО.
3.      Проводити індивідуальне консультування молодих учителів та учителів, які  потребують підвищення свого фахового рівня .

4.      Учителям, які атестуються, проводити відкриті уроки  для педпрацівників у своєму навчальному закладі; учителям, які атестуються на вищу кваліфікаційну категорію або звання, провести презентації досвіду.

5.      Учителям взяти участь у ярмарці педагогічних технологій та виставках , які організовуватимуться на  засіданнях МО.

6.      Важливою формою підвищення кваліфікації залишається самоосвіта. У роботі над своєю проблемою учитель:
·         Систематизує методичні розробки з даного питання.
·         Реалізує її у своїй практичній діяльності.
·         Узагальнює напрацьований досвід.
7.      Постійно опрацьовувати періодичну фахову літературу (журнал «Іноземні мови в загальноосвітніх закладах»,  газети «Англійська мова в початковій школі», «Англійська мова в школі», «English»).
8.      На засіданнях РМО систематично проводити огляд новинок педагогічної та методичної літератури, на базі ресурсного центру для вчителів англійської мови при Гадяцькій спеціалізованій школі І-ІІІ ступенів №4 проводити виставки нових надходжень.

9.      Поповнювати скарбницю педагогічних надбань з метою поширення і використання сучасних педтехнологій,  продовжувати роботу над поповненням  блогу методичного об’єднання, який  містить  інформаційно – методичні матеріали.

10.  Брати участь в он-лайн курсах та вебінарах Британської Ради та Посольства США



III. Вивчення та узагальнення
передового педагогічного досвіду.

1. З метою виявлення творчо працюючих учителів планується  вивчення  та узагальнення педагогічного досвіду таких учителів       англійської мови :
·        Хируненко Валентина Василівна- Гадяцька спеціалізована школа  I-III ст  № 3,
·         Дудченко Людмила Анатоліївна - Гадяцька спеціалізована школа  I-III ст  № 4
·         Беньковська Тетяна Миколаївна – Рашівська загальноосвітня школа

      2. Учителям до березня  2011 р. підготувати  презентацію досвіду і виступи на засіданнях  МО. Увесь матеріал з роботи над проблемою може бути систематизований  у накопичувальній теці або в електронному варіанті  (CD-теці) з набором додатків( це можуть  бути плани відкритих уроків і заходів , моніторинг досягнень учнів, індивідуальний щоденник, фото і т. д.).Це допоможе учителю розкрити свою всебічну діяльність у  міжатестаційний період 5 років.

3.Учителям постійно вивчати  і впроваджувати в роботу передовий досвід учителів іноземної мови в Україні та інших країнах, ознайомлюватися з прогресивними зарубіжними методиками викладання предмету.

4. Заохочувати та залучати учителів до участі у конкурсах педагогічної майстерності , проводити роз’яснювальну роботу по участі у програмах, які організовують Британські ради та Американське посольство (TEAMUSKIE, PESTALOZZI).
Забезпечити участь вчителів англійської мови у міському конкурсі «Учитель року-2011»

 5. З  метою кращої організації позакласної роботи учителям району вивчати досвід роботи керівників Євроклубів.

6. Організувати екскурсію по обміну досвідом до Полтавської загальноосвітньої школи №24, яка працює за системою здоров’язберігаючих технологій.

7. Спонукати  вчителів району до реєстрації в  освітній  мережі iEARN з метою  участі учнів в  on-line проектах.




IV. Заходи
по вивченню стану навчально-виховної роботи  та рівня навченості учнів.

        1.Методисту НМЦ проводити аналіз стану викладання предмету в навчальних закладах району.

        2. Проводити контрольні роботи та зрізи знань відповідно до плану НМЦ з подальшим обговоренням та аналізом помилок. Проводити моніторинг  досягнень учнів.

        3.Організовувати участь учнів у олімпіадах , программах  та конкурсах та проводити аналіз їх результатів.

·        Перший всеукраїнський конкурс з англійської мови «Грінвіч»
·        Конкурс Посольства США обмінів майбутніми лідерами  «FLEX».
·        Конкурс знавців англійської мови «Пазли»

        4. Організовувати науково-дослідницьку роботу учнів у секціях МАН.

        5. Вивчити стан  викладання іноземної мови під час проведення   методичних тижнів  у Гадяцькій СШ І-ІІІ ст. № 2 імені Михайла Драгоманова,  Мартинівській ЗОШ І-ІІІ ст.,   Великобудищанській СШ І-ІІІ ст. та Ручківській ЗОШ І-ІІІ ст.

   6. Активізувати позакласну роботу в оволодінні іншомовною освітою.



V. Робота з молодими вчителями

Список молодих учителів  МО (зі стажем до  трьох років)

               Бугайова Олена Анатоліївна,   учитель англійської мови   Книшівської      загальноосвітньої  школи І-ІІІ ступенів


1. Постійно проводити консультування учителів зі стажем до  трьох років.

2.Ознайомити молодих учителів із змістом програм з іноземної мови.

3. Проконсультувати учителів по питанню календарного та  поурочного планування.

4. Ознайомити з критеріями оцінювання.

5. Провести інструктаж по оформленню класного журналу.

6.Запрошувати учителів на уроки досвідчених педагогів району.

7. Забезпечити молодих учителів схемами самоаналізу уроку, пам'ятками,
    методичними  матеріалами.

8. Провести тренінг для молодих учителів по дидактиці та методиці викладання предмета на базі Гадяцької Гімназії ім. Олени Пчілки (Крат Н.О.)

 9. Акцентувати увагу на  особливостях  викладання предмета у початковій школі.

10. Відвідувати уроки учителів з метою надання методичної допомоги.

  
VI. Тематика засідань методоб'єднання

Серпень 2011
№ з/п
Питання для розгляду
Доповідач
Примітка
1.
Підсумки роботи методичного об’єднання за 2011-2012 н.р.
Мирошниченко Н.М.
методист НМЦ


2.
Ознайомлення  із наказом про стан викладання іноземних мов у 2011-2012 н.р.
Мирошниченко Н.М.,
методист НМЦ


3.
Про вивчення іноземної мови в 2011-2012 н.р. Методичні рекомендації МОНУ молодьспорт, ПОІППО.
Мирошниченко Н.М.,
методист НМЦ


4.
Навчання на он-лайн курсах Британської Ради «Навчання англійської мови на початковому етапі»
Шаманська О.М., учитель Гадяцької гімназії ім.О.Пчілки

5.
Літній англомовний табір при Полтавському інституту економіки і права
Турчин Світлана,
Гадяцька гімназія

6.
Підсумки ЗНО з англійської мови 2011.
Хируненко В.В.,
Гадяцька СШ №3

7.
Різне (семінари, методичні дні у школах, конкурси, методичні дні учителів)
Мирошниченко Н.М.,
методист НМЦ


Жовтень 2011

№ з/п
Питання для розгляду
Доповідач
Примітка
1.
Підготовка до проведення І та ІІ етапів Всеукраїнської олімпіади з іноземних мов та Всеукраїнського конкурсу – захисту науково – дослідницьких робіт учнів – членів Малої академії наук
Мирошниченко Н.М.
методист НМЦ


2.
«Участь у міжнародних проектах як один із шляхів підвищення мотивації учнів до вивчення іноземної мови» (за матеріалами районного семінару)
Вчителі англійської мови Гадяцької Гімназії

3.
Підготовка до конкурсу знавців англійської та німецької мов «Грінвіч», «Орлятко»
Шаманська Р.М.
Волошина А.О.


4
Надання методичної допомоги вчителям англійської мови, які беруть участь у конкурсі «Вчитель року»
Мирошниченко Н.М.
методист НМЦ


Січень 2012

№ з/п
Питання для розгляду
Доповідач
Примітка
1.
Звіт роботи МО за перше півріччя 2011-2012 н.р.
Шаманська Р.М. керівник МО


2.
Підсумки проведення ІІ етапу Всеукраїнської олімпіади з іноземних мов, І етапу Всеукраїнського конкурсу – захисту науково – дослідницьких робіт учнів – членів Малої академії наук
Мирошниченко Н.М.,
методист НМЦ


3.
     Total physical response - TPR Використання рухливих завдань  на уроках іноземної мови
     (за матеріалами районного семінару).
Шаманська Р.М., Дудченко Л.А.


6.
Вісті з  курсової перепідготовки вчителів
Хируненко В.В.,
Гадяцька СШ №3

7.
Ознайомлення з новинками фахової періодичної преси та методичної літератури.
Шаманська Р.М. керівник МО



Березень 2012

№ з/п
Питання для розгляду
Доповідач
Примітка
1
Схема функціонального самоаналізу урока. Презентація досвіду учителями англійської мови , що атестуються.
Хируненко В.В
Дудченко Л.А.


2
Принцип мотивованості як складова
частина комунікативного методу навчання іноземної мови


3
Огляд новинок методичної літератури
Шаманська Р.М.

6.
ЗНО з англійської мови 2012- від теорії до практики.
Хируненко В.В.,
Гадяцька СШ №3

7.
Про закінчення навчального року 2011-2012
Мирошниченко Н.М.,
методист НМЦ



План роботи МО на 2010-2011 навчальний рік. 
I. Вступ

          Районне МО вчителів іноземних мов з метою координації творчого потенціалу учителів для вирішення актуальних проблем .Проблема,  над якою МО працювало у 2009-2010 навчальному році ,- "Оптимальне поєднання традиційних та нових технологій  у навчання англійській мові." МО налічує _54____ учителів . Це досвідчені фахівці та молоді учителі.
Вчителі вищої категорії _16___
Вчителі першої категорії _11___
Вчителі другої категорії __9__
Спеціалісти ___12_____
Мають звання «Старший вчитель» __3__
Мають звання «Методист» __1____
Фахівцями уроки проводяться на належному науковому та методичному рівні, вони допомагають молодим учителям у підвищенні рівня їх методичної компетенції. Активно працюють і молоді вчителі Кириченко В.І., Шаманська О.М., Василенко О.А., Мауер Л.О.
        Необхідно відзначити підвищення загально дидактичної та методичної підготовки членів МО. Запропоновані теми для виступів  передбачали самоосвіту вчителів, що сприяло їх професійному росту.
       Аналіз роботи МО за минулий рік показує , що що всі заплановані засідання були проведені: 2 засідання МО, 2 практичні семінари та виїзний семінар – екскурсія.
 Семінар "Проектна методика у викладанні німецької мови" проводився у  Качанівській ЗОШ I-II  ст.(Носенко Н.В.) , семінар "Шляхи підвищення мотивації учнів до вивчення іноземної мови" – у  Гадяцькій спеціалізованій школі I-III ст. № 4  (Шаманська Р.М.,Коломієць А.І.).
      Учителі району проводили роботу з обдарованими дітьми під час проведення олімпіад та участі учнів у Програмі обміну майбутніх лідерів FLEX. Позитивні результати дала і курсова перепідготовка  педагогів.
       Новий навчальний рік ставить не менш відповідальні завдання  перед членами МО. Так як основним завданням МО учителів  у 2009-2010 н.р.було оптимальне поєднання традиційних та нових методів навчання , а однією з його основних функцій було забезпечення зростання його майстерності та професійної компетентності. Тому проблема , над якою працюватиме МО у 2010-2011 н.р., органічно випливає з попередньої буде "Підвищення якості освіти через оптимальне поєднання традиційних та нових технологій  та забезпечення сприятливих умов  для підвищення кваліфікації вчителів".     
Напрямками роботи МО будуть:

·        діагностика утруднень учителів;
·        інформаційне забезпечення викладання предмета;
·        виявлення творчо працюючих учителів;
·        вивчення теоретичних питань методики викладання та ознайомлення з методикою  нових технологій та оволодіння ними.
·        методична допомога учителям;
·        вибір форм підвищення кваліфікації  на основі аналізу потреб;
·        розробка основних напрямів і  форм активізації  пізнавальної , науково-практичної діяльності учнів у позаурочний час ( олімпіади, конкурси, предметний тиждень, робота євроклубів);
·        здійснення моніторингу ефективної діяльності членів МО;
·         удосконалення педмайстерності  членів  МО.

 Завдання визначені в рекомендаціях МОНУ "Про вивчення іноземних мов  у 2010-2011 н.р.".Їх реалізація вимагатиме впровадження нових технологій (проектної  технології , методу "Портфоліо"), посилення культурознавчого  аспекту у змісті навчання, дотримання  приорітетних концепцій , які реалізують особистісно-орієнтований, діяльнісний та соціокультурний підходи до вивчення іноземних мов. Найбільш прийнятною технологією виступає "навчання  у співпраці". Процес інформатизації навчання включає широке використання інформаційно- комунікаційних  технологій. Одним із приорітетних напрямків залишається проблемне навчання.
      Доцільно враховувати результати контрольних робіт, які проводилися в ході вивчення стану викладання іноземної мови, підсумки проведення ДПА, які показали необхідність посилення уваги до формування загальнонавчальних навичок  та умінь і навичок з іноземної мови, таких як уміння побудувати запитання, скласти усне чи письмове повідомлення (висловлювання ) за ситуацією, написати листа, уміння критичного мислення. 
     Учителям МО слід залучати учнів і до дослідницької роботи в МАН., яка є одним із напрямків, що реалізують особистісно-орієнтованого підхід до навчання.
Для успішного вирішення вказаних питань увага учителів буде звернута  на:

·        належне знання пояснювальних записок та змісту програм;

·        знання загальних критеріїв оцінювання навчальних досягнень учнів;

·        вивчення досвіду кращих учителів району;

·        знання вимог до уроку;

·        підготовку матеріалів  до атестації;

·        підготовку учнів до участі олімпіадах та  роботі МАН;

·        взаємовідвідування та аналіз уроків колег , самоаналіз;

·        надання методичної допомоги молодим учителям.

II. Підвищення кваліфікації
учителів і організація самоосвіти.

1.     З метою підвищення науково-теоретичного та методичного рівня учителів  планується  провести 3  засідання МО, 4 семінари. Семінар учителів  англійської мови "Розвиток навичок критичного мислення на уроках іноземної мови планується провести на базі  СШ № 3 , німецької мови "Методична мозаїка учителя німецької мови" на базі Розбишівської ЗОШ , «Навчання аудіюванню та усному мовленню за допомогою веб-технологій» та ««Викладання англійської мови в початковій школі» не базі  Гадяцької спеціалізованої школи І-ІІІ ступенів №4, семінар для молодих вчителів на базі Гадяцької Гімназії ім.. Олени Пчілки.

2.     З метою підвищення кваліфікації учителям необхідно  своєчасно проходити курсову перепідготовку за фахом та заслуховувати звіт про неї на засіданнях МО.

3.     Проводити індивідуальне консультування молодих учителів та Учителів , які  потребують підвищення свого фахового рівня .

4. Учителям, які атестуються , проводити відкриті уроки  для педпрацівниками у своєму навчальному закладі; учителям , які атестуються на вищу кваліфікаційну категорію або звання провести презентації досвіду.

 5. Учителям взяти участь у ярмарці педагогічних технологій та виставках , які організовуватимуться на  засіданнях МО.

 6. Важливою формою підвищення кваліфікації залишається самоосвіта. У роботі над своєю проблемою учитель:
·        Систематизує методичні розробки з даного питання.
·        Реалізує її у своїй практичній діяльності.
·         Узагальнює напрацьований досвід.
7. Постійно опрацьовувати періодичну фахову літературу (журнал «Іноземні мови в загальноосвітніх закладах»,  газети «Англійська мова в початковій школі», «Англійська мова в школі», «English»).
На засіданнях РМО систематично проводити огляд новинок педагогічної та методичної літератури, на базі ресурсного центру для вчителів англійської мови при Гадяцькій спеціалізованій школі І-ІІІ ступенів №4 проводити виставки нових надходжень.

8.     Поповнювати скарбницю педагогічних надбань з метою поширення і використання сучасних педтехнологій, створити блог в Інтернеті, який буде містити  інформаційно – методичні матеріали.

9.     Брати участь в он-лайн курсах Британської Ради та Посольства США

10.                                                                                                      З метою покращення рівня розмовної мови заснувати англійський розмовний клуб  для вчителів англійської мови на базі ресурсного центру для вчителів англійської мови у  Гадяцькій спеціалізованій школі І-ІІІ ступенів №4

III. Вивчення та узагальнення
передового педагогічного досвіду.

        1. З метою виявлення творчо працюючих учителів планується  вивчення  та узагальнення педагогічного досвіду таких учителів
·        англійської мови :
           Чижевська Н.І.- Гадяцька спеціалізована школа  I-III ст  № 3 ,
           Крат Наталія Олексіївна – Гадяцька Гімназія
·        німецької мови:
     Волошина А.О. -  Гадяцька гімназія,

        2. Учителям до березня  2011 р. підготувати  презентацію досвіду і виступи на засіданнях  МО. Увесь матеріал з роботи над проблемою може бути систематизований  у накопичувальній теці або в електронному варіанті  (CD-теці) з набором додатків( це можуть  бути плани відкритих уроків і заходів , моніторинг досягнень учнів, індивідуальний щоденник ,фото і т. д.).Це допоможе учителю розкрити свою всебічну діяльність у  міжатестаційний період 5 років.

   3.Учителям постійно вивчати  і впроваджувати в роботу передовий досвід учителів іноземної мови в Україні та інших країнах , ознайомлюватися з прогресивними зарубіжними методиками викладання предмету.

   4. Заохочувати та залучати учителів до участі у конкурсах педагогічної майстерності , проводити роз’яснювальну роботу по участі у програмах, які організовують Британські ради та Американське посольство (TEAMUSKIE).

   5. З  метою кращої організації позакласної роботи учителям району вивчати досвід роботи керівників Євроклубів.


 
IV. Заходи
по вивченню стану навчально-виховної роботи  та рівня навченості учнів.

        1.Методисту НМЦ проводити аналіз стану викладання предмету в навчальних закладах району.

        2. Проводити контрольні роботи та зрізи знань відповідно до плану НМЦ з подальшим обговоренням та аналізом помилок. Проводити моніторинг  досягнень учнів.

        3.Організовувати участь учнів у олімпіадах , программах  та конкурсах та проводити аналіз їх результатів.

·        Перший всеукраїнський конкурс з англійської мови «Грінвіч»
·        Конкурс Посольства США обмінів майбутніми лідерами  «FLEX».
·        Конкурс знавців англійської мови «Пазли»

        4. Організовувати науково-дослідницьку роботу учнів у секціях МАН.

        5. Вивчити стан  викладання іноземної мови під час проведення   методичних тижнів  у Березоволуцькій, Краснознаменській  ЗОШ I-III ступенів ,  Соснівській  та Хитцівській ЗОШ I-II ступенів , а також під час атестації Гадяцької гімназії ім. О. Пчілки та Рашівської   ЗОШ I-III ступенів.

   6. Активізувати позакласну роботу в оволодінні іншомовною освітою.

V. Робота з молодими вчителями

Список молодих учителів  МО (зі стажем до  трьох років)

1.     Пустовгар С.В – Сарська спеціалізована школа І-ІІІ ступенів
2.     Коломієць В.М - Сарська спеціалізована школа І-ІІІ ступенів


1. Постійно проводити консультування учителів зі стажем до  трьох років.

2.Ознайомити молодих учителів із змістом програм з іноземної мови.

3. Проконсультувати учителів по питанню календарного та  поурочного планування.

4. Ознайомити з критеріями оцінювання.

5. Провести інструктаж по оформленню класного журналу.

6.Запрошувати учителів на уроки досвідчених педагогів району.

7. Забезпечити молодих учителів схемами самоаналізу уроку, пам'ятками,
    методичними  матеріалами.

8. Провести тренінг для молодих учителів по дидактиці та методиці викладання предмета на базі Гадяцької Гімназії ім. Олени Пчілки (Крат Н.О.)

 9. Акцентувати увагу на  особливостях  викладання предмета у початковій школі.

10. Відвідувати уроки учителів з метою надання методичної допомоги.


VI. Тематика засідань методоб'єднання

Тематика засідання
Дата проведення
Відповідальні

Серпень 2010
Засідання районного методичного об’єднання вчителів іноземної мови

1.

Аналіз роботи районного методичного об’єднання вчителів іноземної мови за 2009 – 2010  н . р.
Серпень
2010 р.
Голова РМО
2.
Обговорення та затвердження плану роботи районного методичного об’єднання вчителів іноземної мови на 2010 – 2011 н. р.

Голова РМО та члени РМО
3.
Ознайомлення  з проектом положення про районне методичне об’єднання     

Голова  РМО
4.
Вибори голови районного методичного об’єднання вчителів іноземної мови .

Голова РМО
5
Ознайомлення з методичними рекомендаціями та вимогами до викладання Опрацювання пояснювальних записок до програм

Голова  РМО
6
Оформлення шкільної документації. Недоліки оформлення класних журналів.


Методист НМЦ
7
Проведення діагностування підвищення рівня методичної кваліфікації учителів  іноземної мови.


Голова  РМО
8
Ознайомлення з конкурсами для вчителів та учнів «Грінвіч», FLEX, ETTO, Muskie

Голова  РМО
Вересень 2010

1.
Ознайомлення з досвідом роботи вчителя англійської мови Гадяцької спеціалізованої школи І-ІІІ ступенів №4 Шаманської Руслани Миколаївни під час обласного  семінару з питань використання комп’ютерних технологій та проективних методик «Інтел» у навчальному процесі
22 вересня 2010
Голова РМО
2
Підготовка до відкриття ресурсного центру вчителів  англійської мови на базі Гадяцької спеціалізованої школи І-ІІІ ступенів №4
Вересень 2010
Шаманська  Р.М.
3
Надання методичних консультацій молодим вчителям
Вересень
Методист НМЦ
Жовтень 2010
1
Проведення районного семінару на базі Гадяцької спеціалізованої школи І-ІІІ ступенів №4 «Навчання аудіювання та усного мовлення за допомогою ресурсів мережі Інтернет»
27 жовтня  2010
Шаманська  Р.М.
2
Проведення першого туру (шкільних) олімпіад з іноземних мов
жовтень
Члени РМО
Листопад 2010
1
Організація та проведення другого туру (районних) олімпіад з іноземних мов
13 листопада
Методист НМЦ, голова РМО, члени жюрі
2
Перевірка науково-дослідних робіт МАН та організація проведення фахової  контрольної роботи
листопад
Методист НМЦ, голова НТ МАН члени жюрі
Грудень 2010
1
Організація та проведення конкурсу-захисту науково-дослідних робіт МАН
грудень
Методист НМЦ
2
Проведення районного семінару «Розвиток критичного мислення на уроках англійської мови» на базі Гадяцької спеціалізованої школи І-ІІІ ступенів №3
грудень
Оніщенко Л.К.
3
Надання методичної допомоги вчителям німецької мови, які беруть участь у конкурсі «Вчитель року»
грудень
Голова РМО

Січень 2011
2 засідання районного методичного об’єднання вчителів іноземної мови

1.
Формування навичок писемного мовлення: теорія і практика.
Січень 2011р.
Голова РМО
2.
Формування навичок критичного мислення на уроках іноземної мови
     (за матеріалами районного семінару).

Чижевська Н.І – ГСШ №3
3.
Схема функціонального самоаналізу урока. Презентація досвіду учителями англійської мови , що атестуються.


Крат.Н.О.
ЧижевськаН.І
Волошина А.О.
4.
Вісті з  курсової перепідготовки вчителів


Крат Н.О. – Гадяцька гімназій
5.
Рекомендації молодим учителям.


Методист НМЦ

6.
Поради психолога : як запобігти професійному "вигоранню" учителя.

Голова РМО
Лютий 2011
1
Проведення семінару на базі Розбишівської ЗОШ «Віденський бал»
Лютий 2011
Волошина А.О.
2
Надання консультацій молодим вчителям

Методист НМЦ

Березень 2011

3 засідання методичного об’єднання
1.
Про результати проведення районної олімпіади з іноземних мов.

Березень
2011 р.
Методист НМЦ

2.
Формування навичок усного мовлення на уроках.


Члени РМО
3.
Творчі звіти учителів , що атестуються.



4
Новинки з курсів підвищення кваліфікації.



4
Огляд та обговорення матеріалів методичної преси

Голова РМО
Квітень 2011
1
Проведення районного семінару за участю запрошених тренерів «Викладання у початковій школі»
Квітень  2011
Голова РМО
2
Участь у підсумковій конференції МАН

Методист НМЦ

Травень 2011
1
Організація виставки робіт вчителів, що атестуються
Травень 2011
Голова РМО
2
Підсумки роботи РМО – підготовка звіту та відео-фільму про роботу

Голова РМО