ЗНО з іноземної: я "за", а не "проти"
10.10.2015
Як мама одинадцятикласника, я мала би плескати в долоні, бо складання іспитів у школі, фактично, своєму викладачеві, а не анонімне, у спеціально атестованому центрі, підвищує шанси на хорошу оцінку. Але я – проти. Я за те, щоб мій син готувався. Щоб учив мову.
Одразу після школи я не вступила до ВУЗу.
Якось зустріла свого класного керівника, і коли вона дізналася про мій "неуспіх", то попросила нікому в школі про це не розповідати, бо вже встигла похвалитися, що всі з нашого класу втупили.
Це було давно, але мало що з того часу змінилося: вища освіта – для багатьох не потреба у подальшій освіті, а питання престижу.
Ось цей престиж і є однією з причин корупції в освіті, з яким досить успішно почали боротися тільки з введенням атестації отриманих у школі знань поза школою – через Зовнішнє незалежне оцінювання.
Після введення ЗНО у школі, відсоток вступників за знаннями дуже зріс. Очевидно, є ті, кому це дуже не подобається.
І ось, з формулюванням, цитую: "Враховуючи звернення громадських організацій, батьків та учнів, НАКАЗУЮ: ..."
Міністр освіти наказує змінити терміни проведення ДПА, а атестацію з іноземної мови проводити не у формі ЗНО, а в навчальних закладах.
Формулювання про "звернення громадських організацій і батьків" настрожує. До болі нагадує "одобрямси" і "нє пущать", розповсюджених у радянські часи.
І взагалі не дуже зрозуміло, що саме просили ці громадські організації і батьки: змінити дати проведення Атестації, чи відмінити ЗНО з іноземної і перенести його до школи?
Як мама одинадцятикласника, я мала би плескати в долоні, бо складання іспитів у школі, фактично, своєму викладачеві, а не анонімне, у спеціально атестованому центрі, підвищує шанси на хорошу оцінку.
Але я – проти. Я за те, щоб мій син готувався. Щоб учив мову. ЗНО з англійської мови у нашому випадку - це той стимул, який змушує, з одного боку, вчити серйозніше, а з іншого - ці знання ж не тільки і не стільки для ЗНО. ЗНО – це правдивий правдивий зріз знань.
Незадоволені ЗНО були і є ті, хто в подальшому освітньому шляху найбільшою мірою покладаються на корупцію.
Ті, хто у своїх знаннях впевнені, ЗНО підтримують. І не просто підтримують, адже високий бал дає можливість вступати у Виші, про які за старої вступної системи можна було тільки мріяти.
Щоб не вважали мене упередженою, скажу, що свого часу, вступаючи до Києво-Могилянської академії одразу після школи, я не вступила, "засипавшись" саме на англійській.
Що я робила в той рік? Пробувала працювати в різних цікавих місцях, готувалася до вступу, підсилено займалася англійською. І взагалі, він був абсолютно незабутнім.
Після проведеного таким чином року цінність освіти для мене тільки зросла. Тому закликаю батьків, на чиє прохання чи то ЗНО з англійської відмінили, чи то терміни складання ЗНО змінили,не ставитися до можливих поганих результатів незалежного оцінювання власних чад як до трагедії, а тільки як до маркера реальних знань.
Від цього об’єктивна, нематеріальна цінність вищої освіти тільки зросте. Якщо вона дитині справді потрібна.
Якось зустріла свого класного керівника, і коли вона дізналася про мій "неуспіх", то попросила нікому в школі про це не розповідати, бо вже встигла похвалитися, що всі з нашого класу втупили.
Це було давно, але мало що з того часу змінилося: вища освіта – для багатьох не потреба у подальшій освіті, а питання престижу.
Ось цей престиж і є однією з причин корупції в освіті, з яким досить успішно почали боротися тільки з введенням атестації отриманих у школі знань поза школою – через Зовнішнє незалежне оцінювання.
Після введення ЗНО у школі, відсоток вступників за знаннями дуже зріс. Очевидно, є ті, кому це дуже не подобається.
І ось, з формулюванням, цитую: "Враховуючи звернення громадських організацій, батьків та учнів, НАКАЗУЮ: ..."
Міністр освіти наказує змінити терміни проведення ДПА, а атестацію з іноземної мови проводити не у формі ЗНО, а в навчальних закладах.
Формулювання про "звернення громадських організацій і батьків" настрожує. До болі нагадує "одобрямси" і "нє пущать", розповсюджених у радянські часи.
І взагалі не дуже зрозуміло, що саме просили ці громадські організації і батьки: змінити дати проведення Атестації, чи відмінити ЗНО з іноземної і перенести його до школи?
Як мама одинадцятикласника, я мала би плескати в долоні, бо складання іспитів у школі, фактично, своєму викладачеві, а не анонімне, у спеціально атестованому центрі, підвищує шанси на хорошу оцінку.
Але я – проти. Я за те, щоб мій син готувався. Щоб учив мову. ЗНО з англійської мови у нашому випадку - це той стимул, який змушує, з одного боку, вчити серйозніше, а з іншого - ці знання ж не тільки і не стільки для ЗНО. ЗНО – це правдивий правдивий зріз знань.
Незадоволені ЗНО були і є ті, хто в подальшому освітньому шляху найбільшою мірою покладаються на корупцію.
Ті, хто у своїх знаннях впевнені, ЗНО підтримують. І не просто підтримують, адже високий бал дає можливість вступати у Виші, про які за старої вступної системи можна було тільки мріяти.
Щоб не вважали мене упередженою, скажу, що свого часу, вступаючи до Києво-Могилянської академії одразу після школи, я не вступила, "засипавшись" саме на англійській.
Що я робила в той рік? Пробувала працювати в різних цікавих місцях, готувалася до вступу, підсилено займалася англійською. І взагалі, він був абсолютно незабутнім.
Після проведеного таким чином року цінність освіти для мене тільки зросла. Тому закликаю батьків, на чиє прохання чи то ЗНО з англійської відмінили, чи то терміни складання ЗНО змінили,не ставитися до можливих поганих результатів незалежного оцінювання власних чад як до трагедії, а тільки як до маркера реальних знань.
Від цього об’єктивна, нематеріальна цінність вищої освіти тільки зросте. Якщо вона дитині справді потрібна.
No comments:
Post a Comment