Monday, October 14, 2013

Конкурс "Відкритий світ" - анкета учасника

Сьогодні я подала заявку на участь у конкурсі "Відкритий світ".
Ось мої матеріали, якщо і не виграю, однак - це певне узагальнення досвіду.

Відео про роботи учнів



Відео-виступ про заходи шкільної адміністрації щодо активізації використання ІКТ на уроках




Повний текст виступу


Які з сучасних технологій Ви використовуєте чи хотіли би використовувати на своїх уроках?
Як переконати колег освоїти сучасні технології?
Які заходи Ви б вжили на місці директора своєї школи для активізації використання ІКТ у навчальному процесі?




Доброго дня,
Я вчитель англійської мови Гадяцької спеціалізованої школи І-ІІІ ступенів №4 Полтавської області Руслана Миколаївна Шаманська. Мені зараз важко виокремити одну якусь тему із запропонованих, тож я спробую їх об’єднати.
Ми живемо у досить невеличкому місті, але згідно мого девізу «Не місце красить людину, а людина місце» . Тож навіть у провінції можна бути своєрідним  айтешником в освіті.
Отож, Перш за все хочу трішки по вихвалятися  тим, що у моєму кабінеті англійської мови я маю все необхідне обладнання для уроків. Але не поспішайте позаздрити, оскільки ноутбук я приношу щодня з дому, проектор я придбала з грантових коштів по одному з американських проектів,  замість екрану у мене стара історична карта, а дріт для Інтернету я протягла сама з кабінету інформатики, з 2 на 3 поверх при цьому продреливши дірки у віконних рамах.
Тож, я сучасна вчителька.  Самовдосконалювалася сама, під час стажування в США розпочала вести власний блог,  для розповіді про свою подорож довелося змонтувати відео у Movie Maker… а потім, як то кажуть , пішло – поїхало… навики для особистого життя перенесла на професійну діяльність.
Зараз я не говорю про використання комп’ютера для демонстрації відео-фрагментів чи прослуховування аудіо чи, навіть для презентацій Power Point (які ми звичайно часто використовуємо).  Власне кажучи, це вже далеко вчорашній день – і це не використання сучасних технологій.
Я намагаюся підняти мотивацію учнів до вивчення англійської мови за допомогою засобів так званого web2.0. Хоча, як ви знаєте, вже є і веб 3.0. Також, моєю мрією як педагога, є витягнення учня з соціальних мереж та перетягування його у десь більш освітній простір.  Щоправда домашні завдання мені учні також пересилають у мережі vkontakte.ru  
Отже, що ж ми вже освоїли з різним учнями, в різні  роки, у різних вікових групах.
МИ працювали над створенням власних блогів у blogger.com ,
вели вікі-сторінки як на платформі  wikispaces. Com так і  pbworks.com.  
з учасниками літньої школи ми вчилися працюваи на платформі edmodo , де я створила віртуальний клас.
Учні також створювали відео у стандартній програмі Movie Maker та за допомогою Animoto в Інтернеті
минулого року під час проекту «Гадяч – моє рідне місто» намагалися освоїти Microsoft Auto Collage та Photosynth. Фотографії учні вчилися робити самостійно.
досить цікавим був досвід роботи  на сайті voki.com  - це ресурс для створення аварів, що розмовляють. Учні мені пересилали лінки,  на аватари у вигляді відомих вчених, які англ..мовою розповідали про себе та свої наукові досягнення.  А нещодавно, ми спробували той самий ресурс з учнями 6 класу, які створювали самих себе та писали про значення їх імен. Власне кажучи, це був проект з освітньої мережі    I earn.
Звичайно ми не постійно навчаємося в комп’ютерному класі, скоріше це виключення з правил.  Я використовую лише мій один ноутбук та проектор. Часто користуюся сайтами для вивчення англійської мови для учнів початкової школи – starfalls.com та сайтом Британської ради для дітей. Там дуже багато ігр, а завдяки бездротовій мишці, яку учні просто передають з парти на парту, у нас є можливість залучати весь клас одночасно.    Хотілося б мати у класі інтерактивну дошку чи smart - board  з функцією використання багатьох мишок одночасно, але це все мрії.
Окрім учнів, я намагаюся залучати й інших вчителів до освоєння сучасних технологій.  Звичайно 100% педагогів пройшли курс Інтел – навчання для майбутнього, однак чи всі вони користуються ІКТ у своїй діяльності? Я голова районного методичного об’єднання вчителів англ..мови, тож на наших засіданнях постійно розповідаю і демонструю використання певних можливостей технологій для вчителя-практика. Я сама беру участь у багатьох конкурсах, проектах, вебінарах та он-лайн курсах, то до того ж закликаю й інших. Як член всеукраїнської організації викладачів анг.мови ТЕСОЛ щорічно беру участь у конференціях, де завжди проводжу практичні заняття у комп’ютерному класі. Для публічних виступів я створюю динамічні презентації на сайті prezi.com.  Як вчителя-новатора, що бере участь у конкурсі Майкрософт , мене запрошують проводити тренінги для вчителів району та області.  Вже є деякі запрошення для проведення вебінарів самостійно.  Тож – як піонер, власним прикладом – показую шлях до розвиток в учнів навичок 21 століття.
І останнє, про що б хотілося б сказати сьогодні -  це методи з боку адміністрації школи щодо активізації використання ІКТ у навчальному процесі.  Точніше це слід зробити на рівні міністерському, прописати,  наприклад , у положенні про атестацію педагогічних працівників.  З власного досвіду переконуюсь,  що активність вчителя зростає у рік переатестації  та підвищення чи підтвердження кваліфікаційної категорії. Вчитель повинен продемонструвати власне порт фоліо, яке містить матеріали атестації. То чому б туди не додати ще й розділ самовдосконалення.  вчитель повинен підтвердити процес власного професійного  саморозвитку.  Приблизно годин 30 на рік. Наприклад дипломи чи сертифікати чи просто знімок з екрану монітора  участі у професійних заходах (як у реальному часі так і у віртуальному просторі).  Благо, зараз різних безкоштовних курсів та вебінарів просто необмежена кількість.   Окрім того, слід ввести жорсткі правила щодо перевірки рівня володіння комп’ютером  педагога.  Або змусити всіх створити електронне порт фоліо у вигляді блога чи вікі-сторінки. Знаю, дещо жорсткі методи, дещо нівелює власне особистість педагога та силу його слова – але час вимагає, щоб вчителі не були  digital emigrants у середовищі учнів, що виросли на цифрових технологіях.
Ще в 50-их роках американський  освітянин   Джон Дюї говорив що , проблема їхньої освіти = це те, що в школі діти вчать те, що ніколи не зможе бути використаним у реальному житті , і навпаки, з вулиці учні приносять досвід, що просто не знаходить відображення у шкільних програмах.   Американці намагаються дещо робити у цьому напрямку, Тож сподіваємося, щось зміниться і в нашій освіті.
Дякую що дали висловитися.
З найкращими побажаннями з Полтавської області
Руслана Шаманська

No comments:

Post a Comment